Показать сообщение отдельно
Старый 18.11.2011, 22:07   #19
.Squid
Дэвелопер
 
Аватар для .Squid
 
Регистрация: 06.04.2009
Адрес: Запорожье
Сообщений: 1,500
Написано 1,011 полезных сообщений
(для 4,642 пользователей)
Ответ: Оптимальный способ проверить находится ли объект между точками знаете?

docs/html/group__px__raycast.html
BBDECL int BBCALL xPhysicsCountHits ()
Returns the number of hits of the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitDistance (int index=0)
Returns the distance to the hit point from the ray's start.
BBDECL Entity *BBCALL xPhysicsGetHitEntity (int index=0)
Returns a handle of an entity which was hit by the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitNormalX (int index=0)
Returns the X component of the hit normal of the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitNormalY (int index=0)
Returns the Y component of the hit normal of the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitNormalZ (int index=0)
Returns the Z component of the hit normal of the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitPointX (int index=0)
Returns global X coordinate of the hit point of the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitPointY (int index=0)
Returns global Y coordinate of the hit point of the last raycast.
BBDECL float BBCALL xPhysicsGetHitPointZ (int index=0)
Returns global Z coordinate of the hit point of the last raycast.
BBDECL void BBCALL xPhysicsRayCast (float fromX, float fromY, float fromZ, float toX, float toY, float toZ, int rcType=0, int rayGroup=0)
Cast a ray trough the scene and gathers the detailed information on what was hit.
__________________

(Offline)
 
Ответить с цитированием